Där ser man!

Tv-stjärna gripen

Den kända programledaren misstänks ha köpt kokain.

Efter en lång tids spaning greps hon och pojkvännen i går av polisen.

Programledaren har lett några av Sveriges populäraste program. Hon syns ofta i vimlet på Stockholms kändistätaste krogar.

Polisen misstänker att hon och hennes pojkvän har köpt narkotika av en man som nu sitter häktad.

Den personen greps i början av mars i en söderförort till Stockholm med en stor mängd kokain.

Polisen tror att han sålt kokain till flera andra.

Det förnekar mannen, han erkänner bara att han har haft kokain för eget bruk.

När polisen började undersöka mannens verksamhet ledde spåren dem till tv-stjärnan och hennes pojkvän.

Greps i hemmet

I går greps kvinnan i sitt hem i centrala Stockholm. Hon anhölls senare misstänkt för narkotikabrott. Hur mycket kokain det rör sig om vill polisen inte säga. Men på länskriminalen bekräftar man att kvinnan varit aktuell en längre tid.

- Hon har observerats i spaningar, både under 2007 och på senare tid, säger Bo Eliasson, utredningschef på länskriminalens narkotikarotel.

Inlåsta på häktet

Nu sitter programledaren och pojkvännen inlåsta på Kronobergshäktet i Stockholm.

Även en tredje man sitter anhållen i härvan.

Programledarens advokat har ännu inte blivit informerad om fallet.

- Nej, jag vet ingenting om detta än, säger han.

I dag ska ett möte hållas med åklagaren i ärendet.

Paret kommer då att förhöras med sina advokater närvarande.

Hur de ställer sig till anklagelserna är ännu inte känt.

Bo Eliasson säger att det kan bli aktuellt med fler gripanden.

- Vi utesluter inte att det är fler kända personer som kommer att kallas och höras. Fler personer som är i den kategorin att de förekommer på nöjessidor.


 
Nu jagar polisen kända personer Vill sända ut en tydlig signal: "Inom kändiskretsar finns en acceptans för kokain och amfetamin."

Men enligt sajten realtid.se så är det Sanna Bråding
som har gjort det!

Jaha där ser man!
    


Kommentarer
Postat av: synne

Japp, det är så det fungerar i den "riktiga" världen hehe....
Näe här missbrukas inget alls tror jag....hmm, te kanske.. Är en obotlig tedrickare.
Måste få lov att säga tusen tack för den fina kommentaren och linken till mig. Om du visste vad glad jag blir för det.
Visa min gubbe, han sa att jag skulle ta åt mig.
Har så svårt att tackla beröm....
Men säger tusen tusen tack.
Du betyder en hel del för mig med ska du veta. Har fått många nya vänner genom bloggandet och det är kul, men man får favoriter ska erkännas. Känner mig igen i det du skriver och om det du skriver.
Du är viktig, glöm aldrig det.
Har sagt det förr, behöver du prata så hör av dig....
Jag finns här.
En jättekram från mig till dig.
Synne :D

2008-05-01 @ 12:04:36
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0