Enkät

Det kom en enkät i från skolan om barnen i år 7+8+9 om deras rök och snusnings vanor! I årskull 7 hade inga flickor rökt och färre en 4 killar rökt,i årskull 9 hade färre en fyra tjejor rökt och 16 killar!

Men om man går till centrum där en massa ungdomar visstas så ser jag i alla fall en massa tjejor och killar i årskull 7 som röker,Jag frågade Alida hur många hon visste och det var ett antal i 7+8+9 tjejor som röker!
Det som uppröde mig med enkäten är att jag tror att lärarna i skolan vet om det och då tycker jag att man inte skall sända ut en enkät till föräldrar som är helt fel!

Jag menar vad är det för mening att sända ut en sån när det inte stämmer i verkligheten!!

Det var bara en tanke!
Sen förstår jag inte att en del föräldrar köper både cigaretter och snus till dom som är under 18 år! Jag vet att det finns dom som gör det och jag tycker att det är lika illa som med langning av sprit!!! 

Kommentarer
Postat av: synne

Håller med dig. Helt!

Varför sänder de ut en sån enkät överhuvudtaget.....

Rökningen bland våra ungdommar ökar.

Snusandet ökar lavinartat.

Själv varken röker eller snusar jag....

Hur ska man få dessa ungdommar att förstå vådan av det de gör?

Det ÄR lika illa att köpa ut tobak som att köpa ut sprit.

Så det så....

Krams på dig.

2008-08-30 @ 02:45:45
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0