Skit vårdcentral

Vad trött jag blir på denna vårdcentral!!! Jag var oss läkaren den 7/11 för att jag skulle få ett nytt läkarintyg! Han skulle skriva ut det och skicka till mig! Tror ni att jag har fått det ännu??????

Nä fast jag ringt flera gånger till vårdcentralen och dom lovar att säga åt honom om intyget!!!! Den 7/11-21/11 är väll ganska många dagar så han skulle väll haft tid att skrivit det !?

Idag skulle Angelica ner till läkaren och jag gick med för att knacka på oss läkaren,tillslut så fick jag prata med honom och jag frågade ifall han glömt mig?Nä sa han! men han påstod att han inte hade fått medelanden om att skriva läkarintyget!
Ialla fall skulle han skriva ut det då strejkade datorn! Nu lovade han att han skulle skriva ut det så att jag kunde hämta det på måndag!

Sen ja skulle ju Angelica till läkaren och det var en otroligt trevlig äldre man som verkligen lyssnade på henne ang exemkräm.astmamedicin och allergitabletter och det var inga problem att skriva ut dessa men det som är rent förjäkligt är att för ca 1månad sen ringde hon om en tid till läkare för att hon hade fått prickar och jag trodde att det var svinkoppor! Men inte fick hon träffa någon läkare utan distriksköterskan som inte trodde alls att det var svinkoppor och Angelica frågade ifall hon kunde arbeta (hon arbetar med livsmedel) och hon lovade att det inte var någon fara!

Så hon har jobbat ända tills nu när den här läkaren sa att hon hade svinkoppor och absolut inte fick jobba på en vecka nu när hon äter pencilin!

Det är ju inte klokt att hon har gott till jobbet med en jätte smittsam sjukdom!!!!!

SJUKT!


Kommentarer
Postat av: Synne

Glad jag inte har vårdcentral här i nabolandet.

Här får man ringa till sin fastläkare direkt. Det funkar så mycket bättre än vårdcentralen.

Hoppas du får ditt intyg snart nu.

Det ska inte behöva ta så lång tid.

Håller tummarna för att du får det på måndag.

Men om hans dator strejkade kunde han väl lånat en annan tycker man.



Skönt det gick bra för Angelica.

Var lite orolig.

Kommer ihåg när hon berättade om att hon trodde det var svinkoppor.

Vilken sjuksköterska som inte kan be henne komma in så att de får se på utslagen!!



Hoppas det hjälper med pencilin nu då. OCH att ingen annan blivit smittad....

Håller tummarna för att det blir bra.



Sitter vaken mitt i natten och jobbar.

Har en huvudvärk som varit här sen fredasmorgon. Den vill inte ge sig. Något tips?



Sköt om er, hälsa resten och kramen från ett kallt naboland.

Synne.

2008-11-22 @ 02:51:49
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: annette

Instämmer helt med Dej angående denna "jävla" vårdcentral, verkar inte vara mycket som fungerar där, fy för att behöva vara sjuk och beroende av vård, räcker gott med att arbeta i vården!



Stora Kramen //annette

2008-11-22 @ 10:53:11
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0