Släktforskning

Kan i bland bli sugen på att släktforska på min pappas sida! Tyvärr så vet jag inte så mycket om hans släkt och tyvärr så är han död sen 21år tillbaka och jag var nog för ung när han var i livet och då var jag inte intresserad av att höra om hans barndom!

Jag vet att det finns kurser man kan gå på! Men vart har jag inte tagit reda på en!
Det jag vet om min Farmor och Farfar var att dom ägde en butik som sålde alltmöjligt från underkläder till skruvar!
Farmor födde barn men tog in zienare som ammade barnen för det hade inte hon som äffärskvinna tid med! Det har min pappa berättat och att man alltid sa att han hade tattar blod i sig för att han blev så brun på sommrarna!!!!

Vet var butiken ligger på Söder i Stockholm och där är det en skinnbutik nu!

Nä måste fundera hur jag skall göra man vet hu inte vem man härstammar ifrån????

Är det någon som har eller håller på? Kanske kan man få något tips?


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jag har själv många gånger varit sugen på att släktforska.

Men vet så lite om min släkt både på mammas och pappas sida.

Jag har en del foton, men saknar mycket nam, årtal osv.

Jag har inte heller haft någon kontakt med släkterna på mina föräldrars sida, då det verkade vara en del osämja på båda hållen.

Fast på mammas sida fick jag de sista åren med mamma lite årtal osv.

som kanske ändå skulle räcka för att börja släktforska lite i alla fall.

Festligt det du berättar om att din farmor tog in zigenare som ammade hennes barn då hon inte hade tid till det.

Det finns en kvinna på min mammas sida som hade zigenskt påbrå, men jag fick aldrig klarhet i om hon var en släkting med mamma eller inte.

Vi träffade henne i torpet som vi hyrde på somrarna av denna kvinnas mamma.

Jag var barn då men minns att denna kvinna kallade sig faster eller moster, men när jag frågade mamma så förnekade hon det.



Kommer jag på ett bra sätt att släktforska så talar jag gärna om det för dig.

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2008-11-09 @ 14:30:36
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0