Uppsala

Idag har jag varit på länshälsan i Uppsala och träffat en ortoped! Det var en trevlig herre som klämde och kände på ryggen,ryggen har jag haft ont i många år och tror ju att det har blivit utav allt släpande och en massa tunga lyft efter ganska många år inom vården!
Jag har diskbråck men har inte lidit så mycket av det som nu! Nu känner jag tyvärr av det efter tex en promenad eller ifall jag är i affären och går ett tag så måste jag sätta mig ner ett lite tag!

Nu skulle han se till att jag fick en sjukgymnast som skulle hjälpa mig med övningar för att träna ryggen,och om det inte hjälpe så skulle dom steloperera för att jag skulle slippa smärtan utav ryggen!
Han (läkaren) sa som alla andra läkare att fibron skulle jag lära mig leva med? Jag kan förstå det men fattar inte hur jag skall få in det i mitt huvud?

Jag känner ibland en otroligt stor sorg för som det känns nu känner jag att jag inte har något liv längre!!!!

Ja vi får väll se vad som händer men min pappa blev stelopererad och inte blev han bättre för det?

Nu skall jag vänta på försäkringskassans beslut hur mycket jag kan jobba,för nu får dom in sammanställningen på dom tre besöken i Uppsala och kommer med en DOM sen!

Men dom har varit ur trevliga på länshälsan så jag tackar för det,skillnad på läkare och läkare eller?

Kommentarer
Postat av: Synne

Hej gumman.

Blir både lite ledsen och glad när jag läser det du skriver.

Jag hoppas så innerligt att du får den hjälp du har behöv för.

Steloperera är kanske inte det bästa för dig. Tycker du ska prata med sjukgymnasten och se vad han/hon säger med.



Att vänta på FKs beslut kan kanske ta tid. Smörj dig med tålmodighet.



Ibland har man tur att träffa på rätt läkare på rätt plats.



Håller tummarna för allt går bra.

Sänder dig många varma tankar och kramar.

Synne.

2008-11-29 @ 08:51:41
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Det måste vara så jobbigt att ha ont i ryggen.

Och kan tänka mig att det tar mycket på krafterna också.

Min pappa hade också diskbråck så jag har sett lite av hur det kan vara.

Från mitt hjärta jag hoppas du får bra hjälp så att din rygg blir bättre.

Kram



2008-11-29 @ 15:24:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: annette

Hoppas bara nu att Du och Fk blir överens om allt som har med värk i rygg och fibromyalgin att göra, annars blir det ju inte kul!!



Kramen //annette

2008-11-29 @ 18:23:40
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Inga-Lill

hej Millan, jag hittade din blogg när jag sökte på ordet släktforskning....och att du gärna skulle vilja börja med det...jag kan komma åter om släktforskningen.

Uppsala är namnet på denna sida och jag känner för dig som har ont jämt och ständigt...Faktiskt har doktorn rätt, man lär sig att leva med värken...

Har lärt mig att hantera den genom att i möjligaste mån undvika tillfällen som får mig att må sämre....dammsuga och diska kan jag vara utan ;>)

Att bygga upp den så kallade muskelkorsetten är säkert bra..jag har inte kommit mig för att göra det... det kanske du gör och vinner säkert mycket på det ... Inga-Lill

2009-01-06 @ 15:21:30
URL: http://slaktforskning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0