Hård kritik mot Vogue-reportage

En av bilderna i det hårt kritiserade modereportaget.

Senaste numret av Vogue India har modereportage där urfattiga indier poserar i mode värt tusentals kronor.
Jag vet inte vad man skall säga men osmakligt är det tycker jag!!
Jag tycker att det är ett hån mot dom fattiga eller?

En tandlös kvinna håller ett barn i skrynkliga kläder - och en haklapp från Fendi som i butik kostar 100 dollar. På en annan bild trängs en familj på en motorcykel. Kvinnan i familjen bär sina vanliga slitna kläder med undantag för en väska från Hermès som kostar runt 10   000 dollar.

Nästan en halv miljard indier lever på 1,25 dollar per dag.

Ett barn med haklapp från Fendi, som kostar 100 dollar i butik.

Ett barn med haklapp från Fendi, som kostar 100 dollar i butik.

Krönikören Kanika Gahlaut har riktat hård kritik mot modereportaget i en krönika i Daily Mail. Det finns inget roligt med att fotografera en fattig person i sin lerhydda uppklädd i mode från Alexander McQueen, säger hon i en intervju med New York Times.

Kommentarer
Postat av: Synne

Tänk att jag håller med dig. Det här är faktskt väldigt osmakligt.

Min fråga är om dessa människor verkligen förstår vad det kostar de som de ska visa fram.

Det här är att göra profit på fattiga människor.

Fy fanken!

2008-10-14 @ 06:08:28
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0