Veckans tänkvärda ord!

Lär dig livets stora gåta

Älska, glömma och förlåta

Man kan lära sig mycket av sina misstag.

Men det är billigare att lära sig av andras

Det finns ett litet vackert ord ej ofta använt på vår jord.

Det öppnar dörrar och stillar gråt.

Det ordet är förlåt.

Det är bättre att ångra , vad man har gjort.

Än att ångra det som aldrig blev av.

Det är lätt att säga kloka ord.

Men svårare att leva upp till dom.

Uppriktighet är inte att säga allt man tänker.

Utan att mena allt man säger.

Att inte blivit älskad är otur.

Att inte kunna älska det är olycka.

Den största lyckan av alla är att veta,

att en annan människa behöver en.

Vänlighet är kärlekens småmynt.

Som ska användas i de dagliga utgifterna.

Erfarenheten är en bra lärare.

Men hon skickar svinaktigt dyra räkningar.


Då Gud öppnade fönstret i himlen och tittade ner, frågade han mig: "Vad önskar du dig denna dag?" Jag svarade: "Tag väl hand om de som läser detta just nu,för den personen önskar jag som vän i många år!"

Solen har gått ned, det är tid att tankarna får fred så slut ögonen, låt tankarna glida iväg, jag är glad i dig var allt jag ville säga, god natt!

Goda vänner är som stjärnor,det är inte alltid man ser dem,men man vet var de är!



Kommentarer
Postat av: annette

Så underbara ord Du delar med Dej idag, får nästan tårar i ögonen, skall återkomma hit och läsa dessa rader många gånger, det kan jag lova skall präntas in i hjärnan;)

Hoppas att ni haft en underbar semester med mycket sol, värme och gemenskap, är väl en chock att komma hem till vårt höstväder, där någon bestämmt att vattenkannan med stora hål i skall vara ständigt öppen över oss!



Välkommen hem och välkimmen tillbaks till Bloggen!

Har saknat Dej;)



Kramelikram //annette

2008-09-08 @ 20:59:13
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Nu såg jag att Du lagt in ett flertal inlägg från semestern, och då ser jag med egna ögon att Ni haft det bra!

Ni verkar ha bott väldigt fint, och så underbart det var aatt få se solklädda människor som t.om kisade mot solen;)

Tack för att jag fick vara med och se bilder från Er semester!



Kramelikram!

//annette

2008-09-08 @ 21:03:10
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Många fina ordspråk som stämmer så fint.

Och ja det är underbart att ha fina vänner och veta att de finns.

Önskar dig en fin fortsatt kväll, en god natt och fin dag imorgon.

Kram

2008-09-08 @ 22:29:48
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0