Så extremt Söta





Igelkott
De nyfödda igelkottsungarna har ungefär hundra vita vassa taggar. I början är de täckta av hud så att de inte kan skada mamman. Efter några veckor har ungarna fått taggar som liknar de vuxnas.

Visste du att man förr i tiden:
använde igelkottar som borstar i antikens Rom.
trodde att igelkotten bringade lycka till gården på landet och var tomtens lilla gris.
trodde det var bra att peta tänderna med igelkottstaggar.
trodde att igelkotten pallade äpplen i trädgårdarna med hjälp av alla sina taggar.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Men så söta de är de små kott-ungarna !!

en sådan liten varelse skull jag så gärna vilja hålla i min hand...

Kram

2009-07-07 @ 22:28:45
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: synne

Hej sötaste du.

Beklagar att jag inte besökt dig så ofta sista tiden.

Jag skäms, men har inte haft blogglusta direkt.

När far ni iväg till Egypten?



Så söta igelkottar...

Har ni de hemma på tomten?

Var rädd om dem. De minskar för varje år.



Nu ska jag gotta mig med en krim.

Kaffet är klart.

Det regnar.

Med andra ord, MYS.

Hälsa gänget.

kram Synne.

2009-07-08 @ 14:05:18
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: annette

Är dom riktiga Millan!? Ser ut som små söata dockor, har aldrig sett så små och aldrig sett dem från undersidan.

Underbart söta!

Ligger illa till i kommenterandet överlag hos alla just nu, inte kul men tiden räcker inte!



Hoppas det är okej med Dej annars!



KRAMAR!



annette



2009-07-08 @ 19:11:04
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0