Mia Törnblom

Vad kan man säga om denna tjej? Jag tycker att hon är så fuktansvärt klok och en intressant person!

Läste lite på hennes sida på nätet om vikten av att ha en god självkänsla. Och kunde konstatera att det är en kvinna som verkligen vet vad hon pratar om!
Det började med hennes första bok som jag läste när jag var som deppigast! Och sen så köpte jag en bok om hennes liv som missbrukare!

Men hon är så sjukt smart tjej som har en underbar inställning,så här skriver hon på en sida som jag hittade!

Min filosofi är enkel: Jag tar ordentligt betalt av dem som har möjlighet att betala, så att jag får råd att jobba ideellt med dem som behöver vägledning men inte alltid har råd att skaffa sig den. Den här metoden gör att jag kan lägga en stor del av min tid på att föreläsa för till exempel arbetslösa eller i skolor, ställen där jag kan påverka många att börja behandla sig själva med lika mycket kärlek och respekt som de behandlar andra de tycker mycket om!



Självkänsla = medvetenhet om den egna personlighetens värde det vill säga mitt eget värde i mina egna ögon eller hur det faktiskt känns att vara jag.

Vinsterna av en god och balanserad självkänsla

Livet blir enklare att leva helt enkelt.

  • Vi vet vårt eget värde, istället för att känna att vi måste vara bättre än allt och alla för att inte känna oss värdelösa.

  • Vi tycker om oss själva och känner oss värdefulla, oavsett vem eller vilka som finns i vår omgivning.

  • Vi klarar av att inte vara perfekta och därför gör vi enklare om våra misstag till en rolig historia.

  • Det blir enklare för andra att tycka om oss, eftersom den gamla klyschan "för att andra ska kunna älska oss behöver vi börja med att älska oss själva" faktiskt är sant.

  • Vi vågar prova på fler saker eftersom vi inte längre är rädda för att misslyckas.

  • Vi vågar vara sanna mot oss själva.

  • Vi känner att vad som än händer så klarar vi av att hantera det.

  • Vi tar ansvar för våra relationer, och vi känner oss trygga i alla våra relationer.

  • Vi får distans till oss själva samtidigt som vi på riktigt tar ansvar för vårt eget liv och vårt eget mående.

  • Vår inre trygghet gör att vi säger ja när vi menar det och att vi säger nej när vi inte vill.

Vi skulle nog alla försöka leva lite efter det ! Eller vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Katarina

Nåt mera krystat än Mia Törnblom i Babel häromkvällen får man leta efter

2009-03-20 @ 22:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0