Lasermannen

Oj det var händelserik dag idag! Jag och Angelica knallade iväg till Gamla Bålsta för att jag skulle till lasermannen kl 10.20. Han höll på med en dam när jag kom dit,men sen blev det min tur och jag fick sitta och berätta vad som jag hade ont i?och det är verkligen inte lätt för jag har så ont ofta överallt!

Men sen började han med lasern vid ryggslutet och försökte dra ut lederna vid mina skinkor,ajaj det var inte skönt men det kan nog kanske bli bättre om jag går till honom en gång i veckan?

Men det var en människa som aldrig slutade prata utan bubblade konstant på så efter 1.5 timme var både Angelica och jag så trötta i huvudet!!!!

Hur orkar man prata så mycket?

Medicinsk laser
                                                                                                                        
Man får man igång cirkulationen djupt inne i vävnaden med ökad endorfinutsöndring, nybildning av blodkärl, ökad genomblödning i bl a muskel och senavävnad. Detta minskar både smärta, inflammation och en 66 % snabbare dokumenterad läkeffekt.
Den är biverkningsfri och lämpar sig för alla bl a fibromyalgi.

Soft tissue   
                                                                        
En massageteknik där man håller om muskeln och töjer den i flera sekunder, form av en stretchmassage. Lämpar sig för alla.

MET    
                                                                                                                    
Muskelteknik där man med hjälp av olika kontraktioner och muskelspänningar balanserar kroppen eller olika kroppsdelar genom att stärka och eller förlänga muskler. Lämpar sig för alla Artikulering                                                                                                                        En behandlingsteknik som behandlar leder på ett mycket behagligt sätt med långa rytmiska rörelser, får leden att hitta sitt läge och dess muskler att slappna av. Lämpar sig för alla.

Kommentarer
Postat av: Synne

Det lät som en behandling som kanske fungerar. Men du, tänk om det är så att de hänger ihop?

Lasern och pratet menar jag...

Håller iallafall tummarna hårt för att det ska hjälpa.

Kram Synne.

2009-11-27 @ 08:29:44
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0