Ush

Jag min dumma skit! har gått länge med tandvärk,inte en tandvärk som har gjort så ont utan att jag har kunnat leva som vanligt ialla fall.
Utom för några dagar sedan så svullnade mitt tandkött på övekäken och sen fick jag ont i hela underkäken och jag fick lov att ringa till tandläkaren för en akut tid!

Och idag kl 13.00 fick jag komma in och tandläkaren tyckte att jag var tokig som inte hade kommit tidigare,men jag verkligen avskyr tandläkaren och har faktiskt bara haft tre hål och verkligen inte behövt komma dit!

Men nu så har jag fått en infektion i en tand som måste rotfyllas!!!! så jag får äta pencillin och den 7 okt skall rotfylla tanden!Hon ville att jag skulle göra det i dag?men herregud sa jag till henne att jag måste ha tid på mig att smälta att jag skall fixa tanden!!!

Men jag blev 1300kr fattigare för bara idag!!! Men herregud varför tror ni att jag inte går?Jah har inte råd och sen är jag livrädd!



Detta är faktiskt jag när jag går till dom!!!!


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Samma som du så är jag jätte-rädd för tandläkaren och har dessutom inte råd.

Har haft samma problem som du med värk, svullet tandkött osv.

Jag fasar för att behöva gå till tandläkaren,

och min lilla plånbok som förtidspensionär...

hur ska den klara det.

Får hoppas jag sliper det ett tag till....men den dagen kommer säkert...



Men jag förstår inte varför det ska vara så dyrt att gå till tandläkarn.

jag tycker att det borde gå under sjukvården och högkostnads skyddet,

åtminstone de viktigaste behandlingarna.

För inflammationer i tänder och tandkött kan ju faktiskt skada hälsan,

och viktigt är ju också för matsmältningen att kunna tugga sin mat ordentligt.



Hoppas det känns bättre nu och att rotfyllningen inte blir alltför besvärlig.

Kram

2009-10-01 @ 23:12:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Synne

Tadnläkaren är inte kul att besöka. Hoppas det går bra med tanden nu iallafall.



Är det bra med dig?

Här går det framåt... om lite mindre än en vecka far vi...

Det ska bli skönt.

Kramen Synne.

2009-10-02 @ 06:24:05
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0