Valborg

Firade Valborg tillsammans med goda vänner! Middag och en super god efterrätt,sen gick vi ner till brasan men pågrund av att det regnade så blev det inte speciellt länge vi var där!

Men en massa folk hade klätt på sig och stod och tittade på elden! Thomas sa då att han inte hade riktigt fårstått varför man skall stå och glo på en brasa? Men när barnen var små så tyckte dom att det var jätte spännande!
Nä det är skönare att sitta och mysa i soffan!

Efterätten gjorde jag så här:

6äggulor,1 dl socker och 2 dl matlagningsgrädde som man lät sjuda tills den blev lite tjockare,sen lät jag den bli kall och då kunde vi lägga i macarpone ost ca 200gr och blandade det ordentligt!sen delade jag jordgubbar och la i ett glas tillsammans med maränger och hälde på smeten.....

Kan lova att det var fantastiskt god!!!!

Hoppas att ni har haft en härlig Valborgs kväll!

Kommentarer
Postat av: Synnöve

Här var det en helt toppen afton.

Jobbat. Så har jag bakat bröd.

Sen satt jag på trappan och pratade med hunden Mats i en timme. I spöregnet. Men vi satt under tak så det gick bra.

Maken hade lite han skulle se på tvn så det var en vanlig normal fredagskväll här.

De firar ju inte valborg i Norge.



Kramen på er allihopa.

Synnöve.

2010-04-30 @ 23:19:13
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0