Ernst

Tycker om programet Mer från Jul med Ernst som går i två dagar nu på kanal 4.Det är hans jul program för tredje år på tv,han har ju något program även på sommaren,men just julprogramet tycker jag att han ger så himmla många bra tips!

Ett utav tipsen som jag tänkte jag skulle göra är granris mattan som jag tycker skulle passa utanför dörren!

Gå in här om du vill se hur han gör mattan av granris!



Sen måste jag göra fågelmaten som han kokade ihop,den verkade mycket enklare en den fågel maten som jag har gjort!

Han andvände endast smör,havregryn och smör,sen smälte han smöret la i havregrynen och nötterna och sen kleggade han i hop dom som små bollar.
Snörde ihop dom i snöre och hände i trädet!

Enkelt och säkert uppskattad som julklapp till alla fåglar!

Foto:

Fågelbollar 4 st

 

10 dl Havregryn
500 gram margarin
2 dl hasselnötter

Så nu väntar jag på att kl skall bli 20.00-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0