Längtan

Längtan! Ordet är väll jättevackert? Tycker om det ordet ssom tusan,prova säga LÄNGTAN och man inte kan låta bli att tänka på något som man verkligen längtar efter!

Krångligt skulle mina barn säga om dom läser detta!Dom förstår sig inte på sin mamma ibland! Kommer verkligen på mig själv ibland att svamla och har faktiskt jätte mycket konstiga funderingar ibland!

Mina Längtan :

Efter min gamla vän
Efter min Mamma
Efter att kunna arbeta
Efter att bli frisk
Efter våren
Efter något roligt
Efter min döda Pappa

Jag skulle kunna skriva upp hur mycket som helst!För jag tycker att längtan omfattar för mig så sjukt mycket!

Svammel Majja eller vad längtar ni till?


Längtans knoppar brister
och en ljuvlig doft
Sprids i själens djup
Jag fylls av längtans vemod

Längtans blommor doftar
en söt liten bukett
Sprider väldoft i mitt inre
och ger mig harmoni

Längtans blommor
vissnar aldrig
Evig blomdoft sprids
Jag omges av blomdoft


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Det var en vacker dikt på slutet där.

Jag vad är längtan?



För mig just nu är det att få mod att ringa tandläkaren så jag kan bli av med mitt onda.

Det längtar jag till.....

2010-02-11 @ 07:21:29
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0