Agneta Eckemyr

Jag minns i början på 80-talet när jag såg någon klänning med en helt underbar spets oss en kompis,och det visade sig vara en klänning designad av Agneta Eckemyr!

Det tog några år efter det som jag blev ägare till en underbar vit spets klänning som var Agnetas design,lyckan var total för jag minns så väl hur glad jag var för att äga en sådan romantisk klänning.
Sen har jag inte hört så mycket av henne,men jag sökte efter henne på nätet för att se om hon var aktiv fortfarande!

Då hittade jag lite bilder ifrån hennes hem,och det är fortfarande en massa spets,vitt,volanger på både hennes kläder och inredning.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha så hemma hos mig!

New York – med utsikt över en av världens mesta parker – Central Park – bor den svenska kläddesignern Agneta Eckemyr. På trettonde våningen möter östra Manhattans skarpskurna silhuett hennes stora kärlek till romantisk textil.











Skulle inte tacka nej till ett plagg till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0