Ernst Kirchsteiger

En klar favorit oss mig!Jag gillar det han gör,pysslar,mat-lagning,bakning,snickerier och även alla hans citat som han nästan varje gång man ser honom säger!

Nu är det också så att jag älskar faktiskt Citat i olika former!

Citat
  • “Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?”
  • “Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst”
  • “Var rädda om er, se till att ni släcker ljuset när ni lämnar rummet, då får ni en roligare helg”
  • “Jag vill ha sommar över precis hela kroppen, inte bara doppa tårna i den”
  • “Vitt är bara vitt så länge man själv bestämmer att det är vitt”
  • “Det spelar nog ingen roll hur mycket elektriskt ljus man tänder, så har den lilla öppna lågan en synnerligen märkvärdig kraft”
  • “Hela femtiotalet är för mig nåt slags virrvarr”
  • “Mat är inte något nödvändig ont för mig. Det är en absolut möjlighet, kopplad till lust och glädje.”
  • “Det finns en melankoli och ett vemod på landet som är både vila och skönhet för mig. Jag behöver stan bara för att få komma hem till landet.”
  • “Jag hoppas det uppstår en viss förvirring, det vore skönt”
  • “Ju äldre jag har blivit, ju mer intresserad blir jag av själva papperet runt presenten”
  • “Det blir som ett vattenfall av ek...”
  • “Man kanske borde tälja på en pinne då och då för att må lite bättre”
  • “Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen”


Visst ligger det något i alla citat?klock rent!!

GÅ IN HÄR om du vill läsa mera om Ernst!



Kommentarer
Postat av: Synnöve

Hans citat är så härliga. Man blir på nått sätt glad av dom.



Ser du har varit i begravning. Inte roligt det. Vad och vem? Du behöver inte svara. Men förstår så pass att det var en ung människa.



Hör av dig snart.

kramen Synnöve.

2011-01-21 @ 07:57:48
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0