Mycket bra!

Men vilken bra film men fruktansvärd hemsk:

Den gör vad ingen vågar - tar en lång, stadig titt in i barnmisshandelns otäckaste skrymslen. Där tortyren är vidrigare än i vilket koncentrationsläger som helst. 1965 blev Sylvia Likens och hennes syster av sina föräldrar i några veckor överlämnade till Gertrude, en sexbarnsmamma och, visar det sig, ondskan förkroppsligad. Catherine Keener är makalös som Gertrude. Inte sen Bette Davies i "Vad hände med Baby Jane?" har ett sånt här avskum till satkärring gjorts så övertygande. Den krackelerande rösten, de bakfulla ögonen, ångestsuckarna, rökhostan - allt med mästerlig precision. Man vill bara slita fanskapet i stycken.  



Verkligen sevärd!

Kommentarer
Postat av: synne

Ok, jag antar det besvarar min fråga i förra inlägget hehe.

Kramen igen :D

2008-06-16 @ 07:04:17
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Åhhh det är alltid roligt med bra filmtips. Speciellt när vädret är som det är. Jag tror faktiskt jag ska hyra en film idag.



svar: ja visst är alfapet kul, var brukar du spela det på nätet?

2008-06-16 @ 13:18:16
URL: http://ulrikazafrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0