Kratta en massa blad!

Vi hade en massa blad som hade ramlat ner på våran tomt och vi insåg att det var dax att ta fram krattorna!!! men hur skulle jag orka det?? Jag vet från förra året hur jag mådde efter att ha krattat en hel dag och då hade jag även hjälp!

Då fick jag en strålande ide!! Jag tar fram gräsklipparen med uppsamlare och ställde in den på det högsta och började klippa och fick upp nästan alla löven! En del löv blev små smulor och fick ligga kvar men i det stora hela så funkade det jätte bra!

Ett tips i höstrusket!







Kommentarer
Postat av: annette

Det var smart, gäller att ha hjärnan med när kroppen inte orkar!



Kram och ha en skön lördagskväll!



//annette

2008-10-25 @ 17:07:14
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Vilken fiffig idé att använda gräsklipparen med uppsamlaren.

Säkert fler som kommer att tycka det är bra.

Själv har jag inga sådana problem då min uteplats består bara av en pytte-liten balkong.

visst finns några löv där också, men det behöver nog inte krattas :-D

Ha en fin fortsatt kväll och dag imorgon.

Kram

2008-10-25 @ 20:39:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0