Magmuskler

Skulle verkligen behöva göra flera tusen sittups varje dag tror jag!!! Men vad jag tycker att det är tråkigt,sen så tar jag i med nacken så varje gång jag gjort sittupsen så slutar det med en stel och värkande nacke!!!!

MUSKELFOKUS: De inre och yttre magmusklerna samt den sneda magmuskeln.

SÅ GÖR DU: Lägg dig på sidan på en matta eller ett mjukt underlag. Vila underarmen utmed sidan och placera andra handen bakom nacken. Lyft nu överkroppen sakta, så långt upp du kan. Stanna uppe en stund innan du långsamt går tillbaka till startläget. Repetera 12 gånger och byt sedan sida. Upprepa övningen i tre set.

TIPS! Håll dina rörelser små, det hjälper till att isolera övningen så du verkligen tränar magmusklerna utan att andra muskelgrupper börjar hjälpa till.

Höga situps

2. Spänn magen för att hålla dig uppe


MUSKELFOKUS: Den nedre magmuskulaturen, sidorna av magen och sätet.

SÅ GÖR DU: Ligg på rygg med armarna bakom nacken eller korsade över bröstet. Spänn magen och lyft upp överkroppen. Stanna när du är i sittande läge.

Lyft nu ena benet mot magen och gå sedan tillbaka till utgångsläget. Gör samma sak med det andra benet. Repetera 12 gånger i tre set.


Hittade dessa tips på Aftonbladet!

Jaha det är väll bara att sätta fart! eller så får jag väll stanna i vassen i år också?



Kommentarer
Postat av: tobbe

Hej tittar in. =)Fin blogg du har =) verkligen. Hur är det med dig, allt bra? Du får hemst gärna ta en titt hos mig med, om du vill de :)

2009-07-20 @ 18:28:55
URL: http://veteran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0