Vad läskigt!

När jag klickade på några av mina favorit bloggar så hittade jag denna på baristamorsan och som ni måste länka och skriva under här ! så vi alla kan hjälpas åt att försöka få stopp på drogen!!!

Manifestation mot dödsdrogen Ett par hundra personer har samlats i Åkersberga för att hedra Robert Eklund, 17, som dog efter en överdos av drogen DXM. En drog som han och en vän beställde på internet. Leveransen hämtade de ut i Icabutiken.




Nätdrogen tog hans liv

17-årige Roberts familj: Skriv under protestlistan

ÅKERSBERGA. Robert Eklund, 17, föll offer för nätdrogen DXM.

Men hans död ska inte vara förgäves.

Nu vill familj och vänner att dödsdrogen förbjuds.

Ett par hundra personer står tysta på en gräsplätt i solen. Ur högtalarna strömmar låten "Rest in peace, Robert". "Du lever kvar i våra minnen", rappar hans vänner på inspelningen.

"Älskar dig för alltid"

Mellan tårarna lyckas tidigare flickvännen Isabelle Grönroos på något vis få fram sin avskedshälsning.

- Jag kommer aldrig att glömma dig. Älskar dig för alltid.

Vännerna verkar fortfarande inte riktigt förstå att den levnadsglade 17-åringen är borta.

- De hade ordnat det jättefint, säger Roberts mamma Diana Eklund.

Robert Eklund dog den 8 mars efter att ha använt drogen som blivit känd som DXM.

Tillsammans med en vän beställde han preparatet, som tidigare fanns i svensk hostmedicin, på nätet. Sedan hämtade han ut det på Ica - helt lagligt.

- Det är bedrövligt att det är så lätt att få tag på, säger Diana Eklund.

400 har skrivit på

Manifestationen i Åkersberga i går kväll var inte bara en minnesstund för en älskad och saknad vän, bror och son. Det var också startskottet för webbsajten stoppadxm.nu. I går kväll hade redan 400 personer skrivit under namninsamlingen.

Pappa är tacksam

Roberts pappa Peter Eklund skickar en hälsning till Aftonbladets läsare:

- Gå in på sidan och skriv under så vi kan skicka listan till EU och få stopp på det här.

Han är tacksam till vännerna som ordnade minnesstunden.

- För oss är det ett bevis på att han var en kille som många älskade. Vi känner ett stort stöd och kärlek från ungdomarna, säger han.




 


Kommentarer
Postat av: Christina

Det är fruktansvärt med alla dessa droger som förstör livet för unga människor.

Önskar dig en skön dag med mycket sol
Kram

2008-04-23 @ 05:47:04
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: synne

Varför börjar våra barn bruka droger? Det är så fruktansvärt.
Jag ska klicka mig in där genast.
Kram Synne :D

2008-04-23 @ 08:56:12
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: alegni

jag hoppas mina o alla andra barn skulle förstå att hålla sig borta från allt vad droger heter!
*skriver under*
kram,
ingela

2008-04-23 @ 17:39:47
URL: http://alegniinoffice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0