Att leva med fibromyalgi

En sak som jag önskade att alla ville läsa om sjukdommen fibromyalgi!

Jag har haft denna text förut men tycker att den är så bra så här kommer den igen!

Till alla friska som ej förstår eller till er friska som vill förstå hur det är att leva
med fibomyalgi föreslår jag att ni går till jobbet med.....

En begynnande förkylning.

Lite små feber.

Dov huvudvärk eller lite dov tandvärk.

Malande mensvärk, eller känningar åt gallan.

5 till 10 småstenar i skorna.

Tag med en gummiklubba eller liknande och slå med jämna mellanrum lite varstans på kroppen.

Tag en dos med Bricanyl så att hjärtat börjar hoppa så smått.

Drick ett rogivande te så att du har svårt att hålla dig vaken.

Ät en hel påse katrinplommon.

Tag en lång bit tejp och sätt den längs med ryggraden, så att det känns spänt och stelt när du böjer dig.

Spola händerna i kallt vatten, känn smärtan och stelheten.

Tag lite hudlotion i ögat så att synen blir lite dimmig.

Det och lite till är vardagsplågor.
Utöver det här finns det sämre dagar då får man multiplicera detta med ett lämpligt tal. En liten fråga - Hur många av er orkade med de
första timmarna ?
första dagen ?
veckan ?
månaden ?
året ?
åren?
Till er/oss som vet. Stryk över det som inte passar in på dig. Fyll i det som stämmer in på dig på de tomma raderna.
Kopiera gärna och ta med ett ex till närstående, släkt, arbetskamrater, läkare, FK handläggare m fl....

Det är precis så som jag känner det!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0