Fundering!

Ja, vad är ärlighet?


Vad betyder det för mig o för dig?

Vi har säkert olika tolkningar på detta.

Eftersom vi alla är unika. Det finns en av oss.

Därför är ärlighet o svek o avundssjuka m.m. olika från person till person.


Men det jag lägger in i ärlighet, är att va rak o stå för sin sak.

Inte göra andra illa, genom att prata i sånt  man inte har en aning om.

Att va en vän som står stadigt o är trygg.

Men om jag inte orkar, så ska man säga det istället för att låtsas.

För det tror i alla fall jag gör mer illa än gott.


Ärlighet är också att visa mina barn att det här är rätt o det här är fel.

Vara vuxen nog att inte acceptera våld o mobbing. Varken av barn eller vuxna.

Alla måste få leva sitt liv. Men om man ser att det här är helt tokig. Du far illa. Då måste man också våga säga det.


Ärlighet är ett stort område.

Men har man vissa värdegrunder, som man lever efter. Så tror i alla fall jag att man kan nå långt.

Det behöver inte va svårt o komplicerat.

Utan det blir det man gör det till.


Det här är bara en liten del av vad jag står för. Orkar inte räkna upp allt här.

Men viktigast anser jag, är att man inte gör andra illa.

Utan stanna upp innan du säger eller gör nåt. Försök o tänk hur du själv skulle reagera om nån annan gjorde så mot dig.

Kramar Millan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0