Sjukvård!

I dag hade jag en tid oss läkaren kl 10.00 som jag skrev i ett tidigare inlägg! Först fick jag vänta i 40minuter sen när jag kom in så frågade Läkaren mig vad jag gjorde där? Berättade att jag fått brev och sen skulle mitt läkarintyg gå ut snart!
Då fick jag ett 15minuters berättelse om hur sjukskrivningen fungerade nu och att alla sjukskriva skall genom gå rehab och tyckte det var konstigt att jag inte hade fått det tidigare?????

Jag försökte stoppa honom för att berätta min historia men han bara pladdrade på utan att lyssna!
Angelica var med mig in och stirrade bara på mig och undrade verkligen vad han höll på med?
Tillslut fick jag flika in att jag har varit oss försäkringskassan och skall på månd till länshälsan i Uppsala för utredning!

Då blev han tyst och sa jaha!
Men då skall dom skriva din sjukskrivning? Nä försäkringskassan sa att jag måste ha en behandlande läkare som se till min medicin och sjukskrivning: Sa jag
Vet ni vad han sa då?
Varför kom du till mig då???????

Men herregud jag har väll inte bestämt att jag skall till dig eller????????
Tror smått att jag kanske måste lägga in mig på PSYK för jag tror att jag blir tokig????


Fattar inget?????








Kommentarer
Postat av: annette

Ja, man kan väl istället undra om inte läkaren behöver Psykvård tycker jag!!



Fy vilket bemötande!



Kram och ha nu en bra helg!



//annette

2008-11-08 @ 10:35:07
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Men, att det ska vara så krångligt hos läkare, och med läkarintyg osv.

Att läkaren när du kom in frågade vad du gjorde där....

konstig och nonchalant fråga tycker jag.

och det övriga ha sa...

han verkade inte vara något speciellt närvarande...

Konstig läkare...

Hoppas du får en bättre nästa gång.

Kram

PS. roliga bilder :-D



2008-11-08 @ 21:58:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0