Livet

Varför är livet så jäkla hårt? Jag älskar att läsa olika bloggar men inte bloggar med bara mode utan jag vill ha massor av bilder och berättelser om det verkliga livet.
Nu hittade jag en Blogg som handlar om en 19årig tjej som hette Madde och fick diagnos av  Desmoplastic Small Round Cell Tumor.
Det är en cancer som är otroligt aggresiv,Efter att ha sökt läkare flera gånger går det så långt att hon är så sjuk och har så ont innan dom tar prover och får det fasansfulla svaret.
Hon började med värk i magen och sökte olika läkare i April och i September får hon hjälp och då har det gått så långt !
Och tyvärr så somnade Madde in den 15september 2008 nästan ett år efter sin diagnos!

Mamman skriver i den här bloggen och Madde skrev själv i denna blogg och här kan du läsa en artikel som skrev om Madde.

Jag hoppas att alla som läser detta känner att det är värt att ge 100 kr eller mer till barncancerfonden.Målet är att ha samlat in 100.000 kronor innan Lucia, den 13 December. Alla bidrag är välkomna och det går att skänka pengar genom mobilen, kontokort eller direktbetalning.Den heter Den jävla idioten" som Madde själv kallade sin cancer!

Maddes pojkvän David har skrivit en text som fick mig att gråta, inte av sorg utan för att det är så kärleksfullt och vackert.

Det är dom finaste skrivna bloggarna jag någonsin jag har läst!








Kommentarer
Postat av: synne

Godmorgon min goa Millan.

Har varit inne och läst om henne nu.

Vilket öde. Tänkk att inte bli trodd när man säger man har ont. Hennes mor och pojkvän är starka personer och det är bra.

Ska se om det går att skänka pengar från norge. Stödjer barncanserfonden här med.



Så du har ett hemligt möte i skogen du hehe....

Låt inte lura dig och visa honom vart du har dina svampar, dom är dina.



Tvättmaskinen var ju bra, vilken sort blev det?

Vi köpte en ny tidigare i år med. Våran gamla var 12 år. Vi fastnade för AEG och det blev en sån nu med. Den tar 6 kg. Nu är det tummalare som står på tur.

Skönt att få tvätta kan jag tro.

ha nu en bra dag.

kram på dig.

Synne.

2008-09-18 @ 09:54:34
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Jag har också läst i en annan blogg om det som hänt Madde och även sedan läst lite i hennes egen blogg.

En fantastisk tjej...

Det är så otroligt sorgligt när sådant drabbar en så ung människa, och att det dessutom gick så fort.

Fin bild !

Kram

2008-09-18 @ 20:49:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0