Skit snack!

Fenomenet tjejer vs tjejer vs falskhet går hand i hand. Varför är kvinnor så jäkla falska mot varandra? När kompisen är i närheten då är hon så gullig och söt och vacker och social och smart och blabla men så fort hon är inte i närheten då är en hon en skit,dålig vän,ful, etc.

Men kvinnor som motarbetar andra kvinnor gör mig helt galen. Att dra ned andra för att man själv har ett dåligt självförtroende tycker jag är så svagt. Jag blir också väldigt arg när folk säger " det är typiskt KVINNOR att inte unna varandra, att mobba varandra, att prata skit om varandra"  Det är typiskt MISSUNNSAMMA människor. Men jag blir så arg på de tjejer som beter sig såhär mot andra tjejer just för att de andra tjejerna är tjejer. Hänger ni med?

När jag möter dessa kvinnor med svag självkänsla som måste mästra andra tjejer, prata illa om dem, trycka ned dem just därför att de är kvinnor så blir jag mer än lovligt arg.
De tror att det bara finns en plats i solen för flickor, att det som räknas är den som är den snyggaste tjejen, att det alltid ALLTID är en tävlan mellan kvinnorna i samma grupp. Jag fattar inte det. Och jag varit med om det.  Så jag känner mig inte så lycklig

Visst sprider sig ett och annat leende när vissa kommer på tal och jag ser att det finns dom som gottar sig när det börjar prata om den som inte är där! Är det mest kvinnligt eller?

helvetet.jpg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0