Per Morberg

Jag  undrar vad folk tycker om Per Morberg? Jag gillar han som bara den! tycker han har en skön stil,vet att jag skulle inte klara av att karln skulle laga mat här hemma för han är enormt slabbig och slickar på sina fingrar och är lite sunkig med sitt hår som han slänger!!!

Men jag gillar ialla fall han och tycker att hans progam Vad blir det för mat är jätte kul att titta på!!
Och sen är det faktiskt 14år sedan jag tittade på ett tävlingsprogram där Per och hans dotter var med och tävlade,och sen hörde jag vad dottern heter och tyckte att det var så enormt vackert namn ALIDA och då bestämmde jag mig att mitt fjärde barn skulle heta likadant som Pers dotter!



Allt om Per

Född: 1960
Bor: Tullgarn med övernattningslägenhet i Stockholm
Familj: Gift med fru Ines som är psykoterapeut, två hemmavarande barn, tre utflugna (Nina 30, Lisa 25, Alida 22, Molly 14, Astrid 9)
Tjänar: Några hundratusen sådär, frilans för det mesta
Dricker helst: Vatten - ett gott källvatten, om jag verkligen måste välja
Äter helst: Allt som råvaror och säsong där jag befinner mig kan erbjuda
Mat på bröllopsmiddag: Vildsvin, som var lite exotiskt på den tiden
Favoritkrog: Balzar i Paris den är som en blandning mellan Prinsen och KB, det franska köket i sitt högsäte. I Grebbestad finns en båthamn där de kommer in med färsk hummer på höstkanten.
Om jag drev egen krog skulle den vara: Den skulle inte bära sig, men som ett värdshus var på landet förr, jag skulle göra allt från grunden, ett ställe som man hittar i Sydeuropa där gässen får marsipan.
Krogar Per jobbat på:
Tullgarns Värdshus, Riché, Operakällaren, Fem små hus, Källaren Diana, Café Opera, Klubb Alexandra, Postiljonen i Farsta, Hamlet på Vasagatan och Norrmalmstorg, ett par krogar i Newport Rhode Island, La Pasta med flera.


Kommentarer
Postat av: Maria

Per är kung! Det är ju just för att han är lite slabbig och visar när han gör sina fel i tv som han blir intressant :)

2009-01-24 @ 14:29:50
URL: http://onlycoco.blogg.se/
Postat av: Antero

Berätta i vilken krog Moberg jobbar, så att jag inte hamnar dit av misstag.



Slutade titta Mobergs matlagning när såg honom att stryka sitt skitiga hår med fingrarna och sedan direkt stoppa händerna i salladskålen och blanda den. Detta gjordes med iver och idiotflin på fejset. Moberg är sjuk och i behov av vård.



DAGENS RÄTT:

Mobergs grönsallad med löss och hårfett.

2011-01-20 @ 19:48:15
Postat av: kitty rosander

tycker att Morberg,Per är underbart naturlig och dessutom rolig ! han är sveriges svar på Jamie Oliver.

m a o helt underbar.

2011-03-24 @ 18:30:03
Postat av: jan-ivar eriksson

Hej! Ditt program, vad blir det för nat är superbra mera sådana program, du kan laga mat du, lagar mat själv tycker det är jätte sköj.

2011-04-14 @ 10:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0