Singelpappan

Jag har hittat en blogg som jag tänkte tipsa om,det handlar om en vanlig familj Pappa,Mamma,och två barn som hade oturen att vara med om en hemsk olycka där Mamman och minsta barnet dog!!!!

Pappan startade en blogg som handlar om ändlös kärlek till sin dotter Ellen och hans vardagliga liv efter olyckan!
Han skriver så otroligt många tänkvärda artiklar och för några dagar sedan var det en interjuv med honom i Aftonbladet!!!

VAKNA FOLK!!!

Vi måste alla våga stanna upp en stund... Samhället idag driver oss alla  så hårt och så mycket att vi kommer att kollapsa, det är bara frågan när!!?
Jag har funderat många gånger på varför vi inte tillåter oss att "göra" det vi vill...
Sluta fundera på vad andra tycker och gör det DU vill, allt annat löser sig.....
Det är alldeles för många idag som går runt i sina förhållande, gifta eller inte, och mår dåligt!!
Varför gör ni det? Är det för Barnens skull? BULLSHIT! Det finns väl inget barn som mår bra av
att se sina föräldrar må dåligt, inte kunna visa kärlek?! För barnen är kärleken det naturligaste som finns och utan den så dör en liten bit av deras själ!  

Vi vuxna måste tillåta oss att stanna upp och tänka över våran situation... är det såhär jag vill leva?!
Om inte, så är det bara DU som kan förändra det! Jag tror att det är alldeles för många som stannar kvar i relationer och är olyckliga... varför?! Är det pga att man inte vill känna sig ensam? Är det på grund av ekonomiska skäl?? vi måste hela tiden värdera det som finns omkring oss!!

En sak har jag lärt mig av ALLT.... "talla" inte på din egna person!! är det så att vissa inte är nöjda med hur DU är.... skit i dom, det finns dom som ser dig för vad du ÄR! Låt aldrig ågon sätta sig på dig... det är så jobbigt att andas om någon gör det!! Ställ dig upp, säg vad du tycker... det är alla värda!

Uppenbarligen finns det folk som inte tål att någon annan säger vad de tycker.... men skit i dom!!
Vägra vara tyst och vägra försäljningen av din själ!! Den dagen du SÄGER vad du tycker och tänker, kanske du förlorar några "vänner" men vinner flera... vinner tillbaks besittningen och rätten till din egna tanke!!

Kram på er Singelpappan

Visst är det tänkvärda ord??

Här går du in till honom ,det är värt ett litet besök!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0