Sociala

Borde vi anmäla eller inte ? Social bidrags fusk?!


Man ska INTE leva bra och gott på soc.bidrag. Man ska överleva men inte mer än så. Om man hade det bra på soc.bidrag skulle väl ingen vilja arbeta!?

Soc finns för att hjälpa när det behövs och det är fantastiskt att det finns för de som behöver men folk ska inte utnyttja detta!

Men hur kommer det sig att en ung tjej som är 20år enligt sina så kallade vänner pratar bakom ryggen på henne och skvallrar om hur bra hon har det utan att behöva göra ett handtag!???

Alla andra 20åringar försöker hitta ett jobb och vill verkligen inte vara hemma och beroende utav varken familj,kompisar eller samhället!!
Men det klart är man inte uppfostrad vad som är rätt eller fel och har hela sin familj som också går och får sina pengar för att MAN INTE ORKAR ARBETA så kanske det är lätt att förlita sig på att slippa göra något för pengarna kommer ju endå!!!?!??!?!??

Tyvärr vet jag att dom inte är ensamma om att "fuska" till sig mer soc bidrag vet flera exempel. Och på ett år kostar sånt här fusk staten mycket pengar. pengar som kan gå till dom som verkligen behöver det, speciellt nu i en lågkonjunktur.

Som sagt det är en bekant till mig.
en som umgås brukar berätta saker om henne så...
Och både hon och jag tycker de gör fel, men hon vill inte anmäla.

Vad tycker ni? Det retar mig att jag vet att hon har blivit erbjuden flera arbeten men inte ville ha dom,tycker att det är så fel att man börjar redan så ung att utnjyttna både vänner och sociala!!!!

Risken att bli polisanmäld för bidragsbedrägeri är störst i Stockholm. Men risken för att sedan bli ställd inför domstol är betydligt lägre än i andra storstadsregioner.







Synden straffar alltid sig själv, så är det så att dom verkligen luras så kommer det alldeles säkert slå tillbaks på dom.

Kommentarer
Postat av: Sören

Det ska självklart anmälas. Det är ju inte klokt att folk ska utnyttja systemet, blä för sånna.

2009-02-01 @ 00:37:31
URL: http://Http;//sören.blogg.se
Postat av: Anonym



jag tror ta mej tusan att alla som tycker detta är okej fuskar själv! helt klart!



sjukt!!!!

2009-02-01 @ 00:55:48
Postat av: Bella

Ingen idé du försöker :)...Det är som att försöka lära champinjoner att dansa tango när man försöker förklara sånt för folk här på socialkontoret :). Gör som jag: ta några djupa andetag och gå vidare i livet nu!



Kraaaaaam på er alla!

2009-02-01 @ 00:58:33
Postat av: Synne.

Håller med ett par stycken här. Det borde absolut anmälas. Men om något sker är väl en annan sak.

Du måste följa din egen röst tror jag.

Vad känns bäst för dig?

Men jag vet vad jag hade gjort...

Anmält....



Kram Synne.

2009-02-01 @ 11:44:07
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: annette

Jag skulle anmäla, kan man ju göra anonymt om man tycker det känns bättre, så här får det inte gå till, är pengar som andra skulle behöva, sådana som verkligen behöver få hjälp under en period när det är tufft av olika orskaer.



Kramen //annette

2009-02-01 @ 13:47:20
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0