ETT BREV.......

Titta ner på oss, titta på hur vi har det.
Vi söker efter lyckan men är det någon som har den.
Vem har svaren på alla frågor vi ställer, hur går det för barnen med dessa droger i samhället.
Vi fäller tårar och bär på våran börda, vi krigar och skjuter och vi skadar och dödar.
Vi hatar och mördar vart har kärleken tagit vägen, tillsammans vi skördar undergång för denna världen.
Barn i tredje världen sträcker ut sin hand till oss, men vi tittar bort.
Därför växer deras hat.
Mina texter är vad jag ser och tänker, minna texter är hur jag ser och känner.
Vi vänder våra blad och fortsätter på sagan.
Men vi jagas av vårat förflutna, hur det slutar det vet inte du jag postar nu detta brev till gud.

Jag har för få svar, men allt för många frågor.



Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Mina funderingar är ofta samma som du skriver så bra om.

Det finns så mycket sorgligt som händer på vår lilla jord,

och människor som far illa...så många orättvisor osv.



Som i en liten dikt jag har skrivit för länge sedan:



I detta oändligt

stora universum

utan början

och utan slut

snurrar

vår lilla planet

med så stora

problem

så stora lidanden

varför ?



Kramar

2009-09-20 @ 22:23:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Synne

Hej på morgonkvisten.

Djupa tankar det där. Men vet du att det stämmer.

Vi vänder allt för lätt bort blicken när vi ser något som vi inte gillar eller förstår.

Kram Synne.

2009-09-21 @ 05:39:39
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anonym

http://anahabeccsloppis.blogg.se kolla in :)

2009-09-22 @ 13:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0