Ljuslykta

Pysslandet har legat på is ett längre tag!Och det är pågrund av en massa olika orsaker! Men ibland faller lusten på,så jag satte mig inne i mitt rum och kom på att jag skulle göra ljuslyktor för jag hade tomma glasburkar som hade legat ett längre tag, och för jag inte visste vad man kunde hitta på med dom!
Så jag började klistra på gamla bibelpapper och sen satt jag en rosett,men då tyckte jag att det såg så tråkigt ut och tänkte att jag lägger i äggvita sen skakade jag burken så att hela burken blev kladdig och i med strösocker och skakade igen!
Resultatet blev så fint,ser nästan ut som snö i glasburken.

Jättefint blev det när man la i ett ljus och tände!

Billig att göra och säker mycket uppskattad som tex Julklapp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0