Vän

En vän är någon som kan få dig att skratta fast du egentligen bara vill dö. En vän är någon som ställer upp på dig utan att förvänta sig något tillbaka. Med en bra vän behöver man aldrig fundera på varför man är vänner. En riktigt bra vän kan man vara tyst med i timmar men ändå veta precis vad personen tänker på. En riktig vän är en person som ringer på dörren med yoghurt när du ligger sjuk, som hämtar dig med bilen när du behöver räddning, som ringer dig när hon är rädd på natten, som alltid älskar dig fastän du gjort ett misstag.


Man ska kunna bråka och sedan lätt bli vänner, och båda ska kunna erkänna att de haft fel i en diskussion till exempel. Och kunna förlåta.

Hemskt när vänner sviker
Någonsin blivit sviken av en vän?
Visst finns det inget värre?
Vänner man tror man kan lita på mest i hela världen. Som man blottar sin själ för. Vänner som säger att dom älskar en, som man aldrig skulle kunna tro var kapabla till att svika en. Dom hade ju lovat. (men löften betyder tydligen inget ,det har jag lärt mig nu).


Men nu när jag sett detta, slutliga sveket, inser jag att det är dags att ge upp. Om hon nu vill slippa ha mig i sin värld, ja, då ska hon få slippa!


Dikt, "Vem sviker mig härnäst?"

Jag sitter här och tänker på vår tid tillsammans.
Du var en underbar vän för mig och jag älskade dig.
Men vår vänskap är över nu, men det är svårt att fatta.
Vi som alltid hade kul tillsammans och skratta!
Varför är vi ovänner?
Jag undrar vad du känner.
Är du glad? Är du sur?
Jag sitter och undrar om du saknar mig lika mycket som jag saknar dig.
Tårarna rinner och jag sitter och grubblar över det här.
Varför hände allt det där?
Jag är beredd att ge upp,
Jag har redan fallit men hjälpande händer har hjälpt mig upp på nytt
Men jag är ändå rädd, för en tanke snurrar hela tiden runt
"Vem sviker mig härnäst?"


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Vad har hänt?

2010-03-19 @ 08:06:34
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0