Mums.

Hittade ett recept på blogg.se framsida där en blogg hade tagit ett recept som hon hade hittat hos Martha Stewart,och dom såg så himla goda ut så jag snodde det receptet och tänkte försöka mig på dom en dag!




Martha Stewart Peanut Butter Sandwich Cookies


4,8 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
1/4 tsk salt
2 tsk vaniljsocker
170 g rumstempererat smör
2 dl jordnötssmör
1,25 dl strösocker
1,25 dl ljust muscovadosocker
1 ägg


Fyllning

85 g rumstempererat smör
2 dl florsocker
2 dl jordnötssmör
3 msk vispgrädde


1. Blanda vetemjöl, bikarbonat, salt och vaniljsocker i en skål.
2. Blanda rumstempererat smör, jordnötssmör, strösocker och ljust muscovadosocker i en matberedare. Rör tills smeten blir ljus och luftig, ca 5 min. Tillsätt ägget och kör en stund till.
3. Tillsätt mjölblandningen och rör ihop till en deg. Ställ svalt i minst en timme eller över natten.
4. Gör två rullar av degen, slå in i plastfolie och kyl rullarna i en timme till för att dom ska bli lättare att skära.
5. Gör i ordning fyllningen genom att blanda alla ingredienser och vispa ihop dom till en lufig, slät kräm.
6. Skär degrullarna i ca 1/2 cm tjocka skivor. Lägg ut på en plåt med bakplåtspapper. Har man möjlighet kan man kyla kakorna ännu en gång på plåten för att få dom hålla formen ännu bättre.
7. Grädda kakorna i ugnen på 165 grader i ca 15 min eller tills kanterna börjar bli lite bruna. Låt svalna på galler och bred sedan på fyllningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0