Sjuk!!

Vaknade i går morse av att Athena sitter och kliar sig som en galning,men hon ville gå ut så jag släppte ut hundarna och sen gick vi och la oss igen.
Athena som alltid ligger brevid mig vid bröstet hoppade upp och då ser jag att hon har en stor bula på huvudet,funderade ifall hon hade slagit i huvudet när hon var ute?
Efter en liten stund så hade hon sex stora bulor,efter 15minuter så hade bulorna dragit ner och satt sig vid ögonen,sen började hon svullna runt nosen och hon var så svullen att hon inte kunde stänga sin mun!

Så jag ringer till vetrinären som inte hade någon tid ledig,så jag gav henne en kortison tablett, för jag tänkte hur sjutton skall man göra ifall hon får svårt att andas?
Men efter ca 5timmar så hade svullnaden i ansiktet och huvudet försvunnit men hon hade en ganska stor svullnad på sin hals!

Herregud var orolig jag var!Tänkte att om det inte går ner så får vi åka till Uppsala med henne! Men någon allergisk reaktion var det tror jag för att hon svullnade och att hon hade klåda!!
Varför fick hon detta?Vi vet faktiskt inte om hon ätit något som hon inte tålde?

Men idag mår hon bra,jag fick en tid till vetrinären i morgon Torsdag för koll och det känns jätte skönt!




Man ser inte hur svullen hon var,men Jossan sa att hon såg ut som scooby doo fast den lilla hunden!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0