Språkresa

Alida åker på Måndag morgon på språkresa till samma ställe som jag var på Torquay i England!Jag var där för ca 30 år sedan!Herregud tänk 30år sedan........ hjälp vad länge sedan!!!

Alida skall i väg helt ensam utan någon hon känner!Jag hade min bästa vän med mig så jag kände mig aldrig orolig,men jag skulle aldrig åka själv!
Så jag tycker att hon är super duper duktig och modig!
Vet inte ifall jag får skriva vilka betyg Alida fick men med tanke på hur hon har kämpat det sista året så förvånade det mig inte! Jag skall inte säga Alida...men det var många ,många vg!!!!

Så hon fick resan i present av oss för att hon är såååå duktig!Nu är det jag som börjar bli lite orolig med tanke på att hon aldrig varit utomlands själv utan sin löjliga mamma!Men jag vet inte hur allt blir så det är många frågor i mitt huvud?

Tänk om hon tappar bort sig,tappar pengarna,trivs inte i familjen,trivs inte med klasskompisarna,kan inte äta maten,inte kan sova???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Jag tror att jag är mycket mer nervös än Alida!!!!




Kommentarer
Postat av: Stig Olsson

Som farsa till en 20-årig flicka/ung kvinna kunde jag inte låta bli att lämna en kommentar :)



Det är helt OK att som förälder ha en hälsosam oro för sina barn! Var du inte orolig, ja då skulle i alla fall jag vara orolig :)



Men säg det till henne, att det är av kärlek du är orolig, för jag är övertygad om att hon kommer att klara sig alldeles utmärkt när hon är på resa själv!



Faktum är att jag försöker få min dotter att sticka iväg och vara ute ett år som backpacker och luffa runt i världen, men hon är för bekväm av sig och vill även ha minst en kompis med sig :)



Varför jag säger så är att jag själv var 35 år innan jag drog iväg och flyttade utomlands... Nu så här i backspegeln önskar jag att jag hade stuckit som 20-åring men var inte inne på det spåret då.

Det är därför jag har sagt till min dotter att göra så nu innan hon bundit sig vid en massa saker etc...



Så låt henne åka iväg på sitt första egna äventyr och säg bara att hon är endast ett SMS ifrån dig och att du är beredd att köpa en helt ny biljett bara hon SMS-ar dig och säger att hon behöver det... utan att ens behöva förklara sig, det kan alltid vänta... bara säg det till henne, för då känner hon att du/ni finns där om något, mot all förmodan, skulle hända.



Vi måste låta våra unga vuxna få testflyga lite, men vara beredd att ta emot dom om dom faller :)



Hoppas hon har med sig tonvis med kort hem ;)



LYCKA TILL och var stolt över henne!!!

2011-06-27 @ 14:23:37
URL: http://cyberliv.se/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0